20100826-abarth500_aset_01.jpg

2010年イタリア、英国でスタートしたトロフェオ専用サーキットモデル「アバルト500 アセットコルサ」

イタリア、イギリスでスタートし、非常な盛り上がりをみせているアバルト500のワンメークレース「トロフェオ500」の専用モデルがガレージ・エストに入庫いたしました。

レーシング仕様500アセットコルサは1,368ccの直4ターボから最大出力190ps/5000rpm、最大トルク30.6kgm/3000rpmを発生し、ノーマルのアバルト500よりも55ps、9.6kgmのパワーアップを達成したエンジンは、ノーマルよりも140kgも軽い970kgのボディと組み合わせられています。

軽量化のためにカーペットや断熱材など一切の快適装備を削ぎ落した内装には強固なロールバーがフロアに直接取り付けられボディー剛性が高められています。大型のフロント&リアルーフ・スポイラーは強力に清流効果とダウンフォースを生み出しそうです。

サーキット専用モデルですが、サーキットの往復を自走するためのナンバー登録もご相談ください。

http://www.garage-est.co.jp/new/abarht_assettocorse/index.html
20100826-abarth500_aset_02.jpg

Abarth 500 Assetto Corse Trofeo Technical Specifications

[Engine]
4 cylinders in line, 4 valves per cylinder, 1,368 cc
Power output: 190 bhp at 6,500 rpm / Peak torque: 300Nm at 3,000 rpm
Garrett GT 1446 fixed geometry turbocharger.
Special reinforced water and air sleeves
[Transmission]
M32 6-speed gearbox
[Suspension and Steering]
Front: Macpherson strut with special racing shock absorbers,
coaxial spring with nut for adjusting height of car
Rear: inter-connected arms, special racing shock absorbers,
springs with nut for adjusting height of car
Electric power steering with racing tuning
[Brakes]
Brembo radial front calliper with four pistons M4 x 40
Perforated, self-ventilating front brake disc, ø 305 mm x 28 mm
Rear calliper with ø 36 mm piston
Rear brake disc, ø 240 mm x 11 mm
High-performance racing brake pads
[Wheels and Tires]
Painted, forged aluminium wheels, 7" x 17"
205/50 ZR17 tyres
[Body and Chassis]
Rear spoiler and front bumper splitter
Reinforced cage structure, welded to the bodyshell
Lightened interiors, Sabelt Racing safety set-up
Optimised driving position, shifted towards the centre of the car
[Weight]
970 kg
[Price]
6,247,500yen